Updates van de activiteitenschorsing van de vloot

De wereldwijde gezondheidssituatie vereist ongekende maatregelen om ervoor te zorgen dat de gezondheid in de hele wereld wordt beschermd.
Voor het eerst in 70 jaar hebben we besloten om de exploitatie van onze schepen op te schorten.

We kijken ernaar uit om na deze noodtoestand samen met u weer de zee op te gaan.

#opnieuwopcruise

"We zijn er zeker van dat we zeer binnenkort weer zullen gaan cruisen met al onze mooie schepen."

Neil Palomba, president van Costa Cruises.

 

Heeft u een bevestigde reservering voor een van de geannuleerde cruises?

Als gevolg van de langdurige noodsituatie in verband met de wereldwijde pandemie van Covid-19 en de verdere invoering van inperkingsmaatregelen zoals de sluiting van havens en beperkingen op het verkeer van mensen die die niet nodig zijn voor het functioneren, heeft Costa Crociere besloten de vrijwillige opschorting van zijn cruises te verlengen tot 30 april 2020.

Zoals eerder aangekondigd, beëindigen de cruises die momenteel aan de gang zijn hun huidige route alleen om de gasten in staat te stellen van boord te gaan en naar huis terug te keren. Costa Crociere informeert de reisbureaus en de klanten die betrokken zijn bij de veranderingen. Deze ontvangen een waardebon voor het bedrag dat aan het Bedrijf is betaald, waarmee wij de reizigers een uitgebreidere garantie kunnen bieden.

Bel onze Cruise Experts op 09000401276 of neem contact op met uw Reisbureau voor informatie.
U kunt de onderstaande tabel raadplegen voor informatie over geannuleerde cruises.

Laatste Update 25 Maart 2020

Costa Diadema - Activiteit opgeschort

Cruises geannuleerd tot 2 mei.

Costa Fascinosa - Activiteit opgeschort

Cruises geannuleerd tot 2 mei.

Costa Favolosa - Activiteit opgeschort

Cruises geannuleerd tot 1 mei.

Costa Fortuna - Activiteit opgeschort

Cruises geannuleerd tot 7 mei.

Costa Magica - Activiteit opgeschort

Cruises geannuleerd tot 2 mei.

Costa Mediterranea - Activiteit opgeschort

Cruises geannuleerd tot 8 mei.

Costa Smeralda - Activiteit opgeschort

Cruises geannuleerd tot 1 mei.

Costa Luminosa - Activiteit opgeschort

Cruises geannuleerd tot 2 mei.

Costa Pacifica - Activiteit opgeschort

Cruises geannuleerd tot 30 april.

Costa Victoria - Activiteit opgeschort

Cruises geannuleerd tot 24 april.

Costa Deliziosa - In navigatie

De route van de huidige Wereld Cruise zal worden voltooid om de gasten in staat te stellen van boord te gaan en naar huis terug te keren. Cruises geannuleerd tot 1 mei.

 

De wereld rondreizen aan boord van een Costa-schip wordt opnieuw een spannende ervaring, zoals het in meer dan 70 jaar geschiedenis voor miljoenen mensen is geweest.

 

FAQ

Is het bedrag van de voucher gelijk aan het saldo dat ik heb vereffend?

Het bedrag van de voucher komt precies overeen met het bedrag dat Costa heeft ontvangen, of het nu gaat om het voorschot of het volledige saldo..

Is de voucher gelijk aan het bedrag van de kosten op het moment van de annulering?

Nee, de kosten worden geannuleerd. De voucher is gelijk aan het bedrag dat Costa ontvangen heeft.

Op welke naam wordt de voucher geregistreerd?

De voucher staat op naam van de hoofdbegunstigde van de reservering.

Kan ik de voucher voor meer dan één reservering gebruiken?

Ja, dezelfde voucher kan gebruikt worden voor de aankoop van meerdere nieuwe cruises totdat het bedrag op nul is gezet, en in ieder geval binnen 12 maanden na de uitgiftedatum.

Is de voucher overdraagbaar?

Nee, de voucher is niet overdraagbaar.

Wat is de geldigheid van de voucher en op welke vertrekken kan hij gebruikt worden?

De voucher kan binnen 12 maanden na de uitgiftedatum gebruikt worden voor cruisereserveringen met terugkeer voor 30 november 2021.

Dekt de voucher alle kosten, inclusief verzekering, visa, etc.?

De voucher is een vast totaalbedrag dat gelijk is aan het volledige bedrag geïnd door Costa, ongeacht de diensten die in de boeking zijn opgenomen.

Als het bedrag van de voucher groter is dan het totale bedrag van de nieuwe boeking, is het dan mogelijk om het teveel betaalde bedrag terug te krijgen? Is het mogelijk om het te gebruiken voor een andere resevering? Is het mogelijk om het in de vorm van een boordkrediet te krijgen?

Het is niet mogelijk om een terugbetaling te verkrijgen in contanten of in de vorm van een boordkrediet wanneer het totale bedrag van de nieuwe reservering lager is dan het bedrag van de voucher. De voucher kan op andere nieuwe reserveringen worden gebruikt tot het bedrag van de voucher nul is, en in ieder geval binnen 12 maanden na de uitgiftedatum. De nieuwe reservering kan dus een waarde hebben die lager, gelijk of hoger is dan het bedrag van de voucher. Om een deel van de voucher niet te verliezen, is het ook mogelijk om naast het boeken van andere nieuwe cruises, extra diensten toe te voegen aan de nieuwe reservering tot het volledige bedrag van de voucher.

Kan de voucher op alle tarieven worden gebruikt?

Ja, de voucher kan op elk tarief worden gebruikt.

Kan ik een terugbetaling vragen van het reeds betaalde voorschot in plaats van de voucher?

Nee, de voucher kan niet worden geweigerd omdat het een maatregel is waarin de wetgeving voorziet om de toeristische sector met spoed te ondersteunen.

Als ik niet meer wil vertrekken, kan ik dan de terugbetaling van het reeds betaalde bedrag vragen?

Nee, de voucher geeft nooit recht op terugbetaling.

Kan ik de voucher gebruiken voor een vertrek dat ik al heb bevestigd?

Nee, de voucher kan alleen gebruikt worden voor nieuwe reserveringen.