Nieuwe beleid annuleringsvoorwaarden

Vanaf vandaag verandert Costa zijn annuleringsbeleid om u in staat te stellen uw cruise met een gerust hart te herplannen en vrij te zijn om het juiste moment voor u te kiezen om te reizen.

Als u vóór 30 september boekt, heeft u tot 48 uur vóór de vertrekdatum de tijd om uw vakantie te annuleren en om te zetten naar een andere datum en een andere bestemming.

Ja, want alle uitgaven aangaande het maritieme gedeelte worden omgezet in een tegoed dat u binnen 18 maanden na de annuleringsdatum kunt gebruiken voor een nieuwe cruise.

#opnieuwopcruise

Middellandse Zee

Bezoek de meest besproken landen aan de Middellandse Zee.

Caribisch gebied

Zee, stranden en ontspanning aan wal en aan boord, lokale muziekoptredens.

Wat zijn de nieuwe speciale voorwaarden voor annulering met uitstel die momenteel door Costa worden toegepast?

Costa biedt u gratis uitstel aan door middel van een tegoedbon voor de nettoprijs van de cruise (inclusief drankjes) als u uiterlijk 48 uur voor het vertrek van de betreffende cruise uitstel aanvraagt. Uitgesloten van de tegoedbon zijn eventuele vluchten, verzekeringen en andere speciale diensten.

Wat zijn de voorwaarden om te kunnen profiteren van de nieuwe speciale voorwaarden voor annulering met uitstel?

De nieuwe annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle nieuwe individuele boekingen tussen 24 maart en 30 september 2020 tegen Last Minute, Basic, Total Comfort en Deluxe tarieven op cruises met vertrekdatum tussen mei 2020 en maart 2021, met uitzondering van Round the World cruises (hele cruises en segmenten) en cruises die vertrekken vanuit Singapore.

Wat zijn de voorwaarden voor de geldigheid van de tegoedbon?

De voucher is 18 maanden geldig vanaf de datum van uitgifte en is geldig voor elke nieuwe boeking van een cruise die vertrekt vóór november 2021.

Hoe kan de tegoedbon worden gebruikt?

Het tegoed kan worden gebruikt bij het agentschap waar de boeking is gemaakt of, in het geval van boekingen via onze website costacruises.nl of via ons Costa Cruises Contact Customer Relations Centre, kunt u het tegoed gebruiken door te bellen naar het nummer 0900 0401276 In het geval van een boeking via een agentschap kan het tegoed uitsluitend worden gebruikt bij het agentschap waar de boeking is gemaakt. Deze tegoedbon is altijd op naam en is niet overdraagbaar.

Wat gebeurt er als er een verschil is tussen het bedrag van de tegoedbon en de prijs van de nieuwe cruise?

Als de prijs van de cruise van uw nieuwe boeking hoger is dan het bedrag van de tegeodbon, zult u uiteraard het verschil tussen beide bedragen moeten bijbetalen. Als de prijs van de cruise van uw nieuwe boeking lager is dan de waarde van de creditnota, heeft u twee opties: u kunt deze gebruiken voor extra diensten voor de geboekte cruise of u kunt deze gebruiken voor een toekomstige boeking, met dien verstande dat de bon geldig is tot 18 maanden na de datum van uitgifte. U kunt eventueel aan boord tegoed toevoegen dat overeenkomt met de waarde van het verschil.