Nieuwe beleid annuleringsvoorwaarden

Vanaf vandaag verandert Costa zijn annuleringsbeleid om u in staat te stellen uw cruise met een gerust hart te herplannen en vrij te zijn om het juiste moment voor u te kiezen om te reizen.

Als u vóór 31 juli boekt, heeft u tot 48 uur vóór de vertrekdatum de tijd om uw vakantie te annuleren en om te zetten naar een andere datum en een andere bestemming.

Ja, want alle uitgaven aangaande het maritieme gedeelte worden omgezet in een tegoed dat u binnen 12 maanden na de annuleringsdatum kunt gebruiken voor een nieuwe cruise.

#opnieuwopcruise

Wat zijn de nieuwe speciale voorwaarden voor annulering met uitstel die momenteel door Costa worden toegepast?

Costa biedt u gratis uitstel aan door middel van een tegoedbon voor de nettoprijs van de cruise (inclusief drankjes) als u uiterlijk 48 uur voor het vertrek van de betreffende cruise uitstel aanvraagt. Uitgesloten van de tegoedbon zijn eventuele vluchten, verzekeringen en andere speciale diensten.

Wat zijn de voorwaarden om te kunnen profiteren van de nieuwe speciale voorwaarden voor annulering met uitstel?

De nieuwe annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle nieuwe individuele boekingen tussen 24 maart en 31 juli 2020 tegen Last Minute, Basic, Total Comfort en Deluxe tarieven op cruises met vertrekdatum tussen mei 2020 en maart 2021, met uitzondering van Round the World cruises (hele cruises en segmenten) en cruises die vertrekken vanuit Singapore.

Wat zijn de voorwaarden voor de geldigheid van de tegoedbon?

De voucher is 12 maanden geldig vanaf de datum van uitgifte en is geldig voor elke nieuwe boeking van een cruise die vertrekt vóór november 2021.

Hoe kan de tegoedbon worden gebruikt?

Het tegoed kan worden gebruikt bij het agentschap waar de boeking is gemaakt of, in het geval van boekingen via onze website costacroisieres.fr of via ons Costa Crociéres Contact Customer Relations Centre, kunt u het tegoed gebruiken door te bellen naar het nummer 0 800 730 447. In het geval van een boeking via een agentschap kan het tegoed uitsluitend worden gebruikt bij het agentschap waar de boeking is gemaakt. Deze tegoedbon is altijd op naam en is niet overdraagbaar.

Wat gebeurt er als er een verschil is tussen het bedrag van de tegoedbon en de prijs van de nieuwe cruise?

Als de prijs van de cruise van uw nieuwe boeking hoger is dan het bedrag van de tegeodbon, zult u uiteraard het verschil tussen beide bedragen moeten bijbetalen. Als de prijs van de cruise van uw nieuwe boeking lager is dan de waarde van de creditnota, heeft u twee opties: u kunt deze gebruiken voor extra diensten voor de geboekte cruise of u kunt deze gebruiken voor een toekomstige boeking, met dien verstande dat de bon geldig is tot 12 maanden na de datum van uitgifte. U kunt eventueel aan boord tegoed toevoegen dat overeenkomt met de waarde van het verschil.

Cruise geboekt in augustus?

Weet u niet zeker of u op cruise kunt vertrekken?

U kunt uw boeking wijzigen en binnen 12 maanden vertrekken.

Hoe werkt het?

Neem contact op met onze Cruise Experts op 0900 0401276 of met uw reiskantoor.

NIEUW

Als u ervoor kiest om uw cruise van of augustus uit te stellen, bieden wij u een boordkrediet aan van 100 € per persoon te besteden aan boord.

FAQ

Wat zijn de speciale voorwaarden voor het uitstellen van een cruise die Costa nu gebruikt? Costa biedt u een gratis uitstel van de cruise aan.

Annuleringskosten voor de eerste cruise (exclusief vluchten) en eventuele drankpakketten worden niet toegepast. Alle annuleringskosten voor de geboekte vluchten blijven voor rekening van de klant.

Wat zijn de voorwaarden om gebruik te maken van de speciale lanceringsvoorwaarden?

Dit initiatief geldt voor cruises in augustus, geboekt en bevestigd voor 24 maart 2020. Het heeft geen terugwerkende kracht en is niet van toepassing op cruises die al zijn geannuleerd.

Hoe kan ik profiteren van de nieuwe annuleringsvoorwaarden?

De wijziging moet worden gemaakt door te bellen met het callcenter van Costa Cruise en tegelijkertijd een nieuwe cruise te boeken met vertrekdatum binnen 12 maanden na de dag van de geannuleerde cruise. De nieuwe boeking zal worden gemaakt tegen de prijzen die gelden op het moment van de nieuwe boeking, ongeacht eventuele speciale tarieven, voordelen of promoties die bij de eerste boeking werden toegepast. Op basis van de gebruikelijke algemene verkoopsvoorwaarden.

Kan ik de cruise een tweede keer annuleren?

Per boeking is slechts één datumwijziging toegestaan. In het geval dat de nieuw geboekte cruise wordt geannuleerd, zullen de annuleringskosten die zijn beschreven in de algemene verkoopsvoorwaarden van Costa Cruise gelden.