Veelgestelde vragen - Veelgestelde vragen
Antwoord
Filter Afsluiten
Het is een nominale en personeelskorting die u recht geeft op 10% korting op uw volgende cruise (met uitzondering van haven- en registratiekosten, servicefees en eventuele vluchten).
• De voucher is beschikbaar voor gasten die zijn begonnen aan een cruise in 2018 door het boeken met Total Comfort Premium- en Deluxe-tarieven.
• De voucher is geldig voor boekingen binnen 1 jaar na het einde van de reis waarin het was verkregen.
• De voucher kan worden gebruikt voor reserveringen in de All-Inclusive- en Deluxe-tarieven.
• Van toepassing op alle soorten hutten (binnenhutten, buitenhutten, met balkon, en suite).
• De voucher moet worden gebruikt in overeenstemming met de Extra Costa-voorwaarden voorafgaand aan de bevestiging van de boeking.
• Het is mogelijk één voucher per hut te gebruiken.
• De voucher is alleen geldig voor volwassen gasten.
• De voucher heeft geen contante waarde, is niet restitueerbaar en kan niet worden verkocht. Het kan niet worden gebruikt voor uitgaven aan boord of excursies aan wal. Het kan alleen gebruikt worden voor nieuwe boekingen gemaakt op individuele basis (exclusief groepsboekingen).
• De voucher kan niet geantidateerd worden.
Echter, hutten met Premium-tarieven hebben een hoger niveau van Costa comfort met gratis diensten: de keuze tussen eerste of tweede bezetting bij het diner, eerste ontbijtservice op verzoek en 24-uurs roomservice.
Costa Cruises biedt vele voordelige mogelijkheden voor het boeken van een cruise. Family Specials zorgen voor een betaalbare vakantie voor gezinnen van twee volwassenen en één of twee kinderen jonger dan 18 jaar, die alleen luchthavenbelastingen en registratie en servicefees betalen; Family Spaces zijn op maat gemaakt voor gezinnen die gemak en comfort willen combineren; One-and-a-Half garandeert speciale tarieven voor een volwassene die alleen reist met één kind. Naast promoties voor gezinnen biedt Costa een huwelijksreistarief voor stelletjes op hun huwelijksreis, groepsboekingen van meer dan 8 hutten, Basic-, Last-minute-, Roulette- en Light-tarieven (beschikbaar op cruises met verschillende vertrek- en ontschepingshavens). Houd contact met ons om updates te ontvangen, aangezien Costa altijd zal blijven verrassen met vele aanbiedingen gedurende het jaar.
Om het instapformulier te verkrijgen, moet elke gast die ouder is dan 18 jaar persoonlijk de online check-in voltooien en voldoen aan alle criteria in het zelfcertificeringsformulier met betrekking tot medische aandoeningen.
Online inchecken wordt 72 uur voor vertrek geopend op MyCosta.
De diensten die u hebt gekozen voor uw cruise vindt u samengevat in de sectie "Winkelmandje". Daarvandaan kunt u kiezen of ze wilt bevestigen, wijzigen of verwijderen. Zodra u besloten hebt, kunt u doorgaan met de reservering. Vergeet niet: u hebt tot 3 dagen vóór vertrek om van gedachten te veranderen zonder extra kosten. 3 dagen vóór vertrek wordt elke geboekte service in rekening gebracht op de rekening aan boord.
Als u uw cruise met Total Comfort- of Deluxe-tarief boekt, kunt u gebruikmaken van deze niet te missen kans: hoe meer u boekt, hoe meer u bespaart! Boek een excursie vóór vertrek en elke daaropvolgende excursie geboekt vóór vertrek of aan boord geeft u recht op korting. De korting is geldig voor de excursie met de laagste prijs. U kunt eenvoudig aan boord betalen voor alle excursies.
Voor het ontvangen van de kortingscode en om te kunnen profiteren van de speciale Premium Voucher, stuurt u ons vóór het einde van de cruise een e-mailadres en/of het mobiele telefoonnummer. Er zijn verschillende manieren: voer uw e-mailadres en/of het mobiele telefoonnummer in op MyCosta (MyCruise sectie), meld u aan op de site of bij de palen aan boord of meld u aan voor de Costa Club.
Het is niet mogelijk om de gegevens die vereist zijn voor het ontvangen van de Premium Voucher onmiddellijk na het einde van de cruise te verstrekken. Voor het ontvangen van een speciale korting, vermeldt u de code die u hebt ontvangen bij het boeken van uw volgende cruise. Denk eraan, de Premium Voucher is geldig gedurende één jaar vanaf de datum van ontscheping van uw laatste cruise.
U moet de volledige naam en geboortedatum van alle gasten die samen met u reizen weten. Online boeken is eenvoudig: na het kiezen van uw cruise, volgt u het boekingsproces dat u stap voor stap vertelt wat u moet doen en selecteer de wijze van betaling (creditcard of bankoverschrijving).
Alle hutten hebben een moderne stijl en veel of weinig comfort. In elke hut is er: airconditioning met thermostaat, flatscreen satelliet-tv, kluis, minibar en 24-uurs roomservice, een steward is altijd beschikbaar is (toeslag afhankelijk van uw keuze van de hut tijdens het boekingsproces), wifi (toeslag), zeep en vloeibare zeep voor onder de douche, en beddengoed (lakens en handdoeken) die regelmatig worden verschoond. De hut en badkamer worden elke ochtend schoongemaakt en opgeruimd.
Vergeet niet dat het de verantwoordelijkheid van passagiers is om de noodzakelijke reisdocumenten te verkrijgen en te voldoen aan de vereisten van de douane en immigratie. Passagiers zonder de juiste reisdocumenten zijn niet toegestaan aan boord en de reis zal niet worden terugbetaald aan hen.
Nee, om in te kunnen stappen moet u beschikken over:
- het instapformulier dat is verkregen na het voltooien van de online check-in (door in te loggen op MyCosta met uw achternaam en reserveringsnummer 72 uur voor vertrek) en u zult aan alle criteria in het medische zelfcertificeringsformulier moeten voldoen;
- uw cruiseticket (inclusief bagagelabels);
- uw reisdocumenten (identiteitskaart, paspoort, enz.)
Vergeet niet dat het de verantwoordelijkheid van passagiers is om de noodzakelijke reisdocumenten te verkrijgen en te voldoen aan de vereisten van de douane en immigratie. Passagiers die niet beschikken over de juiste reisdocumenten worden niet toegelaten aan boord en hun vakantie wordt niet terugbetaald.
Vergeet niet dat het de verantwoordelijkheid van passagiers is de noodzakelijke reisdocumenten te verkrijgen en te voldoen aan de vereisten van de douane en immigratie. Het is passagiers zonder de juiste reisdocumenten niet toegestaan aan boord te gaan en reiskosten worden niet terugbetaald aan hen.
Bij het kopen of personaliseren van uw cruise online moet u altijd een e-mailadres invoeren.
Reis om de wereld-cruises hebben een speciaal tarief met privileges uitsluitend ontworpen voor deze speciale route.
Kinderen onder de 18 jaar moeten reizen met een paspoort en vanaf 26 juni 2012 is bijschrijving in het paspoort van hun ouders niet meer geldig
Voor alle cruises waarvoor een geldige ID-kaart om het land te verlaten nodig is - kinderen onder de 18 jaar kunnen reizen met hun paspoort of identiteitskaart (houd er rekening mee dat voor kinderen jonger dan 14 jaar met de Italiaanse nationaliteit, als de namen van hun ouders/voogden niet zijn opgenomen in hun document, een geboorteakte met bewezen ouderschap ook verplicht is). Als het kind niet met beide ouders reist en niet vergezeld wordt van voogden of andere personen vermeld in het document, neem dan contact op met de politie of relevante autoriteiten om uit te vinden wat nodig is voor minderjarigen die naar het buitenland te reizen.
In het geval van kinderen jonger dan 15 jaar, neem dan contact op met de relevante autoriteiten om te verifiëren of zij gewoon hun geboorteakte met foto, gevalideerd voor reizen in het buitenland door de politie en andere autoriteiten, kunnen gebruiken. De acceptatie van dit document door de lokale autoriteiten is afhankelijk van de regelgeving in de landen bezocht door het schip tijdens de route (bijvoorbeeld in Egypte, Marokko, Gibraltar, IJsland is het certificaat ongeldig).
Om uw cruiseticket af te drukken, moet u eerst voldoen aan de criteria in het medisch zelfcertificeringsformulier en online inchecken (toegankelijk 72 uur voor vertrek door in te loggen op MyCosta).
Er is een tijdslimiet waarbinnen u uw cruise kunt aanpassen (maximaal 4 dagen vóór de datum van vertrek van het schip). Deze periode wordt aangegeven door het systeem bij het invoeren van uw informatie. Als de deadline is verstreken, kunt u (CostaTours!) excursies, drankenpakketen of andere producten en diensten aan boord boeken. We suggereren dat u dit doet op de eerste dag van de cruise om te voorkomen dat er geen beschikbaarheid is.
Om toegang te krijgen tot de online check-in, opent u MyCosta 72 uur voor vertrek door uw naam, achternaam en reserveringsnummer in te vullen.
Om in te kunnen stappen moet u beschikken over:
- het instapformulier dat is verkregen na het voltooien van de online check-in (door in te loggen op MyCosta met uw achternaam en reserveringsnummer 72 uur voor vertrek) en u zult aan alle criteria in het medische zelfcertificeringsformulier moeten voldoen;
- uw cruiseticket (inclusief bagagelabels);
- uw reisdocumenten (identiteitskaart, paspoort, enz.)
Vergeet niet dat het de verantwoordelijkheid van passagiers is om de noodzakelijke reisdocumenten te verkrijgen en te voldoen aan de vereisten van de douane en immigratie. Passagiers die niet beschikken over de juiste reisdocumenten worden niet toegelaten aan boord en hun vakantie wordt niet terugbetaald.
Natuurlijk! Elke gast ouder dan 18 jaar moet het persoonlijk invullen door in te loggen op MyCosta binnen 72 uur voor vertrek.
Bij het invullen hebt u uw reserveringsnummer, uw persoonlijke gegevens en uw reisdocument(en) nodig. Alle gasten ouder dan 18 jaar moeten zelf online inchecken.
Merk op dat u, om uw cruiseticket af te drukken, moet voldoen aan de criteria in het medisch zelfcertificeringsformulier dat verplicht is bij het online inchecken.
Ja. Ongeacht vanuit welke haven waar u met uw Costa Cruise vertrekt, heeft u het ingevulde online formulier nodig voor toegang tot inscheping, samen met uw cruiseticket en het vereiste reisdocument.
Om uw cruiseticket af te drukken moet u voldoen aan de criteria in het medisch zelfcertificeringsformulier dat verplicht is bij het online inchecken.
Vergeet niet dat het de verantwoordelijkheid van passagiers is om de noodzakelijke reisdocumenten te verkrijgen en te voldoen aan de vereisten van de douane en immigratie. Passagiers die niet beschikken over de juiste reisdocumenten worden niet toegelaten aan boord en hun vakantie wordt niet terugbetaald.
Door online in te checken kunt u het instapformulier downloaden dat nodig is voor boarding en het cruiseticket.
Het is ook noodzakelijk om het medische zelfcertificeringsformulier in te vullen.
Voor degenen die op zoek zijn naar de beste, is er de Total Comfort van de suites, Panorama Suite en Grand Suite met voorzieningen, aandacht voor detail en exclusieve service. Degenen die in stijl willen reizen, kunnen een hut of de Samsara Suite boeken met onbeperkte toegang tot de Spa.
Voor meer informatie kunt u de pagina "Onze hutten" raadplegen.
Bij aflevering is de Costa Card al geactiveerd en worden automatisch uw aankopen op de rekening van de hut gezet. Echter, binnen 48 uur na het aan boord gaan moet u zich registreren met uw persoonlijke creditcard (Visa, MasterCard en American Express) of uw ATM-kaart (met uitzondering van schepen in Azië) om te zorgen voor dekking van de kosten. Wij accepteren geen prepaidkaarten. Anders kunt u een contante betaling doen van € 150/dollars per persoon (in de volgende dagen kan het nodig zijn dit bedrag aan te vullen als de kosten hoger zijn dan de aanbetaling). In de eerste 48 uur kan de kaart tijdelijk worden uitgeschakeld als de kosten hoger zijn dan € 200/dollars (indien deze niet gedekt zijn door een contante betaling of de registratie van credit/debet omvat).
Gasten moeten zich ervan bewust zijn dat zonder recept verkrijgbare medicijnen zijn niet beschikbaar zijn aan boord. Medicatie is beschikbaar op basis van voorschrift van de arts, alleen na een medisch onderzoek. Wij raden gasten aan om al hun gebruikelijke geneesmiddelen mee te nemen. Gasten kunnen het Contact Center specifieke vragen stellen over hun reis.
Bovendien geldt voor verschillende soorten gasten dat ze niet het moment van hun dinerservice hoeven te kiezen. Zij kunnen namelijk profiteren van de openseating service (CostaClub Perla Diamante-leden, gasten die een suite boeken).
Kinderen van 4 jaar en ouder die al zindelijk zijn (hebben geen luier nodig), kunnen deelnemen aan het kids Miniclub tijdens de dag. Als ouders tijd willen doorbrengen zonder kinderen, kunnen ze collectieve kinderopvang boeken één dag van tevoren in de Mini Club, van 23.30 uur tot 01.30 uur.
Nee, de activiteiten zijn gratis. De programma's zijn boordevol activiteiten voor kinderen van 3 jaar en ouder die al zindelijk zijn (die geen luier dragen) en jongeren tot 17 jaar oud. Costa vakanties zijn leuk voor iedereen en er is een club voor alle leeftijden.
Een verjaardag, een bruiloft of op huwelijksreis aan boord van het schip is een echt unieke gelegenheid. U kunt gemakkelijk speciale pakketten met gebak en andere voorwerpen rechtstreeks aan boord kopen of door in te loggen op MyCosta, in de sectie "Pas aan" ->"Feesten en verrassingen". Op de Costa Diadema kunt u ook ruimtes boeken om samen met vrienden of familie in meer privacy te vieren.
Het is niet mogelijk om eten of drinken aan boord mee te nemen dat is gekocht op het land. Als ze lokale producten gekocht worden on een haven, kunt u ze achterlaten bij het Costa Security personeel en ze aan het eind van de cruise ophalen.
Om veiligheidsredenen mogen er geen elektrische apparaten worden meegenomen aan boord, met uitzondering van batterijladers (voor mobiele telefoons, videocamera's, camera's, pc's en MP3-spelers) en elektrische scheerapparaten. Een föhn is beschikbaar in elke hut en aan boord van schepen, en u kunt profiteren van een betaalde service voor strijken, wasserij en stomerij.
Huwelijkceremonies kunnen niet worden uitgevoerd op de Costa-schepen, noch die van burgerlijke noch die van religieuze aard.
Ook op het vasteland kunt u kiezen in welke taal u deelneemt aan onze exclusieve excursies (CostaTours!)
Voor meer informatie raadpleegt u de pagina gewijd aan excursies (CostaTours!) op de site. U hebt ook toegang tot de speciale sectie MyCosta, of bekijk anders de details van de cruise die u kiest. De vaarroute omvat dagelijks beschikbare excursies, voor elke haven. U vindt een korte beschrijving van wat u gaat bezoeken, een indicatie van de inspanning en wat u kunt doen (bijv. Bekijken, Shopping, entertainment, wijnproeven).
Het privilege bestaat uit een gratis upgrade op de extra cruise en op alle volgende cruises met betrekking tot het aantal cruises uitgevoerd in het vorige kalenderjaar. Bijvoorbeeld, als een lid twee cruises heeft gemaakt in 2015, wordt de upgrade toegepast in 2016 vanaf cruise nummer 3. Bij de berekening wordt geen rekening gehouden met cruises korter dan vier dagen.
U kunt de privileges niet toepassen op cruises in augustus en niet op de Reis om de wereld- en Nieuwjaar-cruises.
Acquamarina-, Corallo- en Perla-leden mogen een upgrade naar een hut met balkon (upgrade) regelen volgens het volgende schema: van binnenhut naar buitenhut en van buitenhut naar balkon. De aangekochte hut-categorie blijft onveranderd. Perla Oro- en Perla Diamante-leden mogen een upgrade naar een suitecategorie (SuperUpgrade) regelen.
Het verstrekken van een privilege is afhankelijk van de beschikbaarheid van de scheepshutten.
Bijvoorbeeld, als iemand een binnenhut boekt en een upgradetoeslag naar een hut met balkon accepteert, worden de verzamelde punten toegekend voor de interne hut die is aangeschaft.
Een gratis wasservice aan boord is beschikbaar voor alle Perla Diamante-leden, ongeacht waar u woont.
Het betekent dat de eerste twee rijen van het theater worden gereserveerd met aangepaste stoelbekleding met "Reserved Suite en Perla Diamante" (het voorrecht is ook bestemd voor suite bewoners). De stoelen worden vastgehouden tot 5 minuten vóór het begin van de show. Het privilege is geldig voor alle passagiers in dezelfde hut.
Dit is een Premium-tour tegen de standaard excursieprijs. Dit voordeel is gegarandeerd voor alle cruises van 5 dagen of meer.
Voor cruises met een InstantSavings-tarief zijn de punten altijd 0, zelfs voor uitgaven.
Tijdens cocktails wordt een beloning gegeven aan het lid met de hoogste „score”, wat het totaal aantal punten is van hun cruises na 3 jaar (die niet in aanmerking zijn genomen voor het handhaven van lidmaatschap niveau).
Ja, vanaf juni 2016 op schepen waar dit van toepassing is (Costa Fortuna, Costa Mediterranea, Costa Luminosa, Costa Pacifica, Costa Deliziosa, Costa Favolosa, Costa Fascinosa, Costa neoRomantica, Costa Diadema). Aan boord van de Costa neoClassica en Costa Magica, wordt een speciaal gebied in de hoofdrestaurants (Tivoli, Saint Tropez en Smeralda) gebruikt als een alternatief voor de Club Restaurant.
Ja, het zal plaatsvinden na de "Welkom Cocktails" met suite gasten. De foto's zijn niet gratis bij deze gelegenheid. Leden kunnen ze kopen in de Photoshop.
Alle andere betaalde diensten van de Spa zijn uitgesloten.
Het voordeel van de upgrade wordt toegepast op de extra cruises, op voorwaarde dat tijdens het vorige jaar ten minste één cruise is gemaakt. Aanvullende cruises zijn altijd berekend met betrekking tot het voorafgaande kalenderjaar.
Dit is alleen van toepassing op de cruise/geboekte cruise vóór 16 september, of verplaatsing tijdens de respijtperiode (30 januari tot 30 juni 2016) of buiten deze periode bijv. oktober 2016 of tijdens 2017.
Als een lid een Pearl Member (op het moment van de reservering) was, maar omhoog gaat naar Gold Pearl, ontvangt hij/zij Gold Pearl-privileges.
In "Winkelmandje" vindt u alle diensten en excursies aan wal die vooraf geselecteerd zijn maar NIET bevestigd. U kunt alle veranderingen die u wilt tot 3 dagen vóór vertrek aanbrengen. Dan wordt het winkelmandje gewist en de diensten die zich erin bevonden, kunnen niet meer worden geboekt vóór vertrek. In de sectie "Uw boekingen" vindt u alle diensten en excursies aan wal die u hebt bevestigd in uw winkelmandje. U kunt wijzigingen aanbrengen tot 3 dagen vóór vertrek, waarna alles wat bevestigd is in deze sectie zal worden afgeschreven van uw hut account, dat bij het einde van de cruise moet worden betaald. In de sectie "Inbegrepen" vindt u alle services inbegrepen voor uw cruise. Deze sectie kan niet meer worden gewijzigd.
Natuurlijk. U kunt alles wat u hebt geboekt, wijzigen of annuleren via Mycosta binnen 3 dagen vóór vertrek, zonder extra kosten. 3 dagen vóór vertrek wordt elke bevestigde service in rekening gebracht op het hut account, te betalen aan boord.
Alle diensten opgenomen in uw winkelmandje zijn beschikbaar tot 3 dagen vóór vertrek. Controleer vóór die datum of alle services en excursies zijn zichtbaar zijn en gewijzigd kunnen worden. 3 dagen vóór vertrek wordt het mandje gewist. De diensten die zich erin bevonden, kunnen niet meer worden geboekt vóór vertrek. Vergeet niet de producten die u aan het winkelmandje hebt toegevoegd zo snel mogelijk te bevestigen, omdat veel diensten beperkt beschikbaar zijn.