Reis veilig met Costa

Van bemanning tot gasten, havens tot schepen, inscheping tot ontscheping, we beschermen uw gezondheid en veiligheid om u een rustige vakantie te bezorgen.
We werken momenteel samen met de Cruise Lines International Association (CLIA), ons gezondheids- en veiligheidsteam en een groep onafhankelijke wetenschappelijke experts om nieuwe operationele procedures op maat te ontwikkelen om te reageren op de COVID-19-situatie, in overeenstemming met nationale en internationale gezondheidsvoorschriften.

1. ONLINE SERVICES VOOR GASTEN

We ontwerpen de beste technologische en digitale oplossingen aan land en aan boord om maximale veiligheid te garanderen in de interactie tussen gasten en bemanning.

ONLINE CHECK-IN


We zorgen voor een online incheckservice
die veilig en gemakkelijk thuis kan worden gebruikt, waardoor drukte wordt vermeden en de interactie met het personeel bij de inschepingsterminal wordt beperkt.

VERPLICHTE VRAGENLIJST

Voordat we aan boord gaan, zullen we de gezondheid van al onze passagiers controleren door hen te vragen een verplichte online certificeringsvragenlijst in te vullen over hun gezondheidstoestand.

DIGITALISATIE VAN HET LEVEN AAN BOORD

We bieden de mogelijkheid om alle cruise-ervaringen vooraf online te boeken via MyCosta; het leven aan boord wordt eenvoudiger en interactiever gemaakt met de Costa APP, zich aan boord bevindende interactieve monitoren en het gebruik van QR-codes, voor een veilige en ultramoderne cruise-ervaring.

2. TERMINALVEILIGHEIDSPROCEDURES

Tijdens het in- en uitschepen zullen we belangrijke veiligheids- en preventiemaatregelen nemen voor al onze gasten en bemanning.

BEWAKING VAN DE LICHAAMSTEMPERATUUR


We meten de lichaamstemperatuur met behulp van warmtescanners op alle passagiers, bemanningsleden en bezoekers terwijl ze het schip betreden.

BESCHERMINGSREGELS


Iedereen zal op de terminal persoonlijke beschermingsmiddelen moeten dragen: gasten moeten een masker dragen.

 

3. SOCIALE AFSTAND

We volgen strenge veiligheidsprotocollen om sociale afstand te verzekeren zodat interactie ook in alle veiligheid binnen het schip kan plaatsvinden.

LAGERE INZET VAN HET SCHIP


De maximale capaciteit voor personenvervoer wordt verlaagd om sociale afstand tussen gasten mogelijk te maken.

TERUGGETROKKEN RUIMTEN

Verminderde bezetting en toegangscontrole in entertainment- en ontspanningsruimten: openbare ruimten worden herontworpen en heringericht volgens de voorschriften.

VEILIGHEIDSTEKENS

 

Worden in alle ruimten geïnstalleerd om mensen eraan te herinneren dat veilige afstanden moeten worden aangehouden.

4. ONTSMETTING VAN INTERNE RUIMTEN

De hygiëneprotocollen aan boord worden op al onze schepen verder aangescherpt, op basis van door de Wereldgezondheidsorganisatie goedgekeurde gezondheidsnormen.

VERMINDERDE BEZETTING VAN HET SCHIP 


Ontsmetting van oppervlakken en openbare ruimten: openbare ruimten binnen en buiten het schip worden meerdere keren per dag gereinigd met antivirale desinfectiemiddelen; gedeelde toiletten worden nog vaker gedesinfecteerd.

SPECIFIEKE PRODUCTEN


We maken gebruik van specifieke en zeer effectieve technologieën en producten om alle oppervlakken en meubels te reinigen en te desinfecteren.

CABINEDESINFECTIE


Cabines worden pas aan de gasten overgedragen na het ondergaan van een antivirusdesinfectiebehandeling. Cabines worden elke dag schoongemaakt en gedesinfecteerd.


 

5. VEILIGHEIDSVOORZIENINGEN

We bieden al onze gasten, bemanningsleden en leveranciers veiligheidsvoorzieningen gedurende hun tijd aan boord, voor gebruik aan boord en aan land.

VEILIGHEIDS- EN SANITAIRE VOORZIENINGEN VOOR ALLE

Veiligheids- en sanitaire voorzieningen voor alle gasten en bemanningsleden:
​ op de terminal en in alle grote delen van het schip zullen altijd voldoende dispensers voor handdesinfectie beschikbaar zijn. Op verzoek zullen wij tijdens het verblijf ook maskers verstrekken. 

BESCHERMING AAN

BOORD


Alle bemanningsleden worden uitgerust met de nodige beschermingsmiddelen, in overeenstemming met de Italiaanse voorschriften, om hun werk uit te voeren met maximale gezondheidsgaranties.

BESCHERMING TIJDENS EXCURSIES


Onze bussen worden na elk gebruik gereinigd en sociale afstand wordt gegarandeerd door verminderde capaciteit; bovendien dragen reisgidsen beschermende maskers zodat u veilig de mooiste plekjes kunt ontdekken.

6. VEILIGHEIDSPROTOCOLLEN VOOR DE BEMANNING

We gaan de hygiëneprotocollen die onze bemanning moet volgen, aanscherpen en perfectioneren.

DAGELIJKSE SCREENING


Onze bemanningsleden moeten aan het begin van elke dienst hun lichaamstemperatuur laten meten.

SPECIFIEKE TRAINING

We zullen de bemanning specifieke training geven over de naleving van veiligheidsprotocollen en -praktijken, in overeenstemming met gezondheidsvoorschriften.
 

7. VEILIGE CATERING

De dienstverlening in verband met eten en drinken wordt aangepast aan de huidige situatie door de veiligheids- en controlemaatregelen verder aan te scherpen.

AFSTAND 


Afstand: Er wordt gezorgd voor voldoende ruimte tussen stoelen rond tafels en de tafels zelf, zodat maaltijden in alle veiligheid kunnen worden genuttigd; bovendien wordt de toegang tot de belangrijkste restaurants vooraf geregeld en gecontroleerd om drukte te voorkomen.

ALLEEN BEDIENING AAN TAFEL


Alleen bediening aan tafel, voor zowel maaltijden als drankjes, die exclusief worden geserveerd door onze bemanning.

VOEDSELVEILIGHEID


Voedselveiligheid: zoals altijd passen we de strengste veiligheidsprotocollen toe op procedures voor het verkrijgen en verwerken van producten.

8. MEDISCHE SERVICE AAN BOORD EN AAN LAND

Alle Costa-schepen zijn uitgerust met een medisch centrum dat bemand is door professionele artsen en experts, gekwalificeerde gezondheidswerkers die continu op de hoogte blijven van gezondheidsprotocollen en -normen om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan. De gezondheid van onze gasten en bemanning is onze topprioriteit.

Zoek uw cruise