Reis veilig met Costa
1. ONLINE SERVICES VOOR GASTEN
ONLINE CHECK-IN
We zorgen voor een online incheckservice die veilig en gemakkelijk thuis kan worden gebruikt, waardoor drukte wordt vermeden en de interactie met het personeel bij de inschepingsterminal wordt beperkt.
VERPLICHTE VRAGENLIJST
Voordat we aan boord gaan, zullen we de gezondheid van al onze passagiers controleren door hen te vragen een verplichte online certificeringsvragenlijst in te vullen over hun gezondheidstoestand.
DIGITALISATIE VAN HET LEVEN AAN BOORD
We bieden de mogelijkheid om alle cruise-ervaringen vooraf online te boeken via MyCosta; het leven aan boord wordt eenvoudiger en interactiever gemaakt met de Costa APP, zich aan boord bevindende interactieve monitoren en het gebruik van QR-codes, voor een veilige en ultramoderne cruise-ervaring.
2. TERMINALVEILIGHEIDSPROCEDURES
BEWAKING VAN DE LICHAAMSTEMPERATUUR
We meten de lichaamstemperatuur met behulp van warmtescanners op alle passagiers, bemanningsleden en bezoekers terwijl ze het schip betreden.
BESCHERMINGSREGELS
Iedereen zal op de terminal persoonlijke beschermingsmiddelen moeten dragen: gasten moeten een masker dragen.
3. SOCIALE AFSTAND
LAGERE INZET VAN HET SCHIP
De maximale capaciteit voor personenvervoer wordt verlaagd om sociale afstand tussen gasten mogelijk te maken.
TERUGGETROKKEN RUIMTEN
Verminderde bezetting en toegangscontrole in entertainment- en ontspanningsruimten: openbare ruimten worden herontworpen en heringericht volgens de voorschriften.
VEILIGHEIDSTEKENS
Worden in alle ruimten geïnstalleerd om mensen eraan te herinneren dat veilige afstanden moeten worden aangehouden.
4. ONTSMETTING VAN INTERNE RUIMTEN
VERMINDERDE BEZETTING VAN HET SCHIP
Ontsmetting van oppervlakken en openbare ruimten: openbare ruimten binnen en buiten het schip worden meerdere keren per dag gereinigd met antivirale desinfectiemiddelen; gedeelde toiletten worden nog vaker gedesinfecteerd.
SPECIFIEKE PRODUCTEN
We maken gebruik van specifieke en zeer effectieve technologieën en producten om alle oppervlakken en meubels te reinigen en te desinfecteren.
CABINEDESINFECTIE
Cabines worden pas aan de gasten overgedragen na het ondergaan van een antivirusdesinfectiebehandeling. Cabines worden elke dag schoongemaakt en gedesinfecteerd.
5. VEILIGHEIDSVOORZIENINGEN
VEILIGHEIDS- EN SANITAIRE VOORZIENINGEN VOOR ALLE
Veiligheids- en sanitaire voorzieningen voor alle gasten en bemanningsleden:
op de terminal en in alle grote delen van het schip zullen altijd voldoende dispensers voor handdesinfectie beschikbaar zijn. Op verzoek zullen wij tijdens het verblijf ook maskers verstrekken.
BESCHERMING AAN
BOORD
Alle bemanningsleden worden uitgerust met de nodige beschermingsmiddelen, in overeenstemming met de Italiaanse voorschriften, om hun werk uit te voeren met maximale gezondheidsgaranties.
BESCHERMING TIJDENS EXCURSIES
Onze bussen worden na elk gebruik gereinigd en sociale afstand wordt gegarandeerd door verminderde capaciteit; bovendien dragen reisgidsen beschermende maskers zodat u veilig de mooiste plekjes kunt ontdekken.
6. VEILIGHEIDSPROTOCOLLEN VOOR DE BEMANNING
DAGELIJKSE SCREENING
Onze bemanningsleden moeten aan het begin van elke dienst hun lichaamstemperatuur laten meten.
SPECIFIEKE TRAINING
We zullen de bemanning specifieke training geven over de naleving van veiligheidsprotocollen en -praktijken, in overeenstemming met gezondheidsvoorschriften.
7. VEILIGE CATERING
AFSTAND
Afstand: Er wordt gezorgd voor voldoende ruimte tussen stoelen rond tafels en de tafels zelf, zodat maaltijden in alle veiligheid kunnen worden genuttigd; bovendien wordt de toegang tot de belangrijkste restaurants vooraf geregeld en gecontroleerd om drukte te voorkomen.
ALLEEN BEDIENING AAN TAFEL
Alleen bediening aan tafel, voor zowel maaltijden als drankjes, die exclusief worden geserveerd door onze bemanning.
VOEDSELVEILIGHEID
Voedselveiligheid: zoals altijd passen we de strengste veiligheidsprotocollen toe op procedures voor het verkrijgen en verwerken van producten.